Isnin, April 26, 2010

KSSMJ Di Hadapan Raja Jordan



Bertempat di Amman pada 24 April 2010,satu program kebudayaan negara-negara yg melibatkan negara-negara besar yg sertai seperti Malaysia,Indonesia,Philipina,Turkey,Yaman, Jordan,Mesir dan beberapa negara yg lain lagi.Setiap negara-negara ini diwakili oleh duta-duta besar negara masing-masing dan juga VIP.Apa yg lebih menarik lagi ialah pada kali ini turut di hadiri oleh Puteri Raja Jordan ( Princess Jordan ).Acara tersebut bermula jam 12 tengahari yg dirasmikan oleh Puteri Raja Jordan ( Princess Jordan ) iaitu kerabat diraja Jordan.

Acara persembahan bagi setiap negara terbahagi kepada dua iaitu persembahan dewan dan acara di luar dewan.Pada kali ini Kelab Seni Silat Mu’tah Jordan ( KSSMJ ) yg mewakili negara Malaysia turut terlibat menjayakan beberapa persembahan dan demo silat.Persembahan di dalam dewan bermula jam 12 tengahari dan di mulakan dengan persembahan tarian kebudayaan melayu dan seterusnya persembahan Kelab Seni Silat Mu’tah Jordan ( KSSMJ ). Acara persembahan di dalam dewan ialah persembahan kebudayaan bagi semua negara-negara besar yg terlibat di khalayak duta-duta besar,VVIP dan juga Princess Jordan ( Puteri Raja Jordan ).

Setelah selesai semua acara dewan,bermulalah acara luar dewan yg dinanti-nantikan oleh semua orang yg terlibat. Boleh dikatakan hampir 2000 orang penonton yg menghadiri program tersebut. Tepat jam 2.30 petang bermulalah giliran negara Malaysia iaitu Kelab Seni Silat Mu’tah Jordan ( KSSMJ ).Demo silat kali ini di anggotai oleh skuad demo KSSMJ yg diketui oleh Gurulatih Tertinggi dan barisan jurulatih.Demo silat dimulakan dengan persembahan tari solo atau seni solo.

Kemudiannya demo silat diteruskan dengan seni lompatan.Seterusnya permainan Tempur Jurus Bebas dan di akhiri dengan satu permainan yg ngeri.

Sembah barisan pendekar KSSMJ


Seni lompatan

Jurus bebas




0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More